just a jealous guy

Det värsta jag vet är avundsjuka. Men ändå så lider jag själv av avundsjuka när det gäller allt, alltså allt, på inte tal om svartsjuka, det är jag bäst på att vara.
Det kan vara så grovt för mig att om någon har sjukt mycket gillningar på en bild som även jag skulle kunna gilla, så avstår jag, för då ökar gillingarna och då mår jag bara sämre (haha) så patetisk är jag. Men det är väl för att jag själv inte  har 68 gillningar på en bild där man ser halva ansiktet eller där inte ens ansiktet syns. Undra om jag är den ända som tänker så.. hoppas inte det haha.
Mer exempel; Om någon har snyggare rum än mig, så måste jag direkt när jag kommer hem kolla på nya möbler på IKEA, städa rummet, göra om, tänka på vilken stil jag vill ha i rummet.
Eller om någon har ett visst utseende som jag också vill ha så sitter jag och försöker sminka mig exakt som den personen i hopp om att jag kanske kommer likna den personen, typ som man gjorde när man var liten och klädde ut sig till sin idol, så känner jag när jag gör det. Sen sitter jag och tycker synd om mig själv, kanske gråter lite och frågar mig själv varför jag är så ful och varför inte jag har ett unikt utseende som hon, hon och hon? Det låter inte som avundsjuka men det är det som det i grunden handlar om.

Svartsjukan är den sämsta sidan hos mig, det är därför det skulle vara så svårt för mig att ha pojkvän igen. När jag var tillsammans med min förra kille blev jag svartsjuk när nån tjej skrivit i hans logg, om han gillat ett foto på nån tjej INNAN vi blev tillsammans (vet hur sjukt det låter) Jag kan tyvärr inte säga mer saker jag gör, för jag skäms så jävla mycket haha.
Men avundsjuka är förklaringen till varför jag inte alltid kan visa eller säga att jag tycker nån ser bra ut, eller alltid visa att jag glädjas åt andra.
"Avundsjuka människor är inte avundsjuka därför att de själva mår dåligt, utan för att andra mår bra. Att jämnföra sig med andra, och att vara avundsjuk på andra är ett mycket bra sätt att bli en bitter och outhärdlig människa."

.. kanske nåt att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0