two sides

Mina föräldrar är ju skjilda, och för mig blir det som två olika liv. Det är det positiva jag kan se i att dom inte bor tillsammans. Eller ja, hela den grejen är positiv. Skulle inte vilja att dom var tillsammans i nuläget, för jag är nöjd med det som blivit efter deras skijlsmässa. Men som sagt så känns det som jag har två helt olika liv, på två helt olika ställen, och två helt olika familjer.



Familjen hos mamma, maria, mattias, johannes & jonathan.
Hos mamma är mitt liv ganska svensson aktigt. Villa i Hässelby, volvo bil, stor ordnad tomt, 3 katter & 2 kaniner. Går i skolan där väldigt nära, och lever som typ alla andra. Vi åker iväg på familjesaker ibland. Har alltid liv i huset, fast med lite bråk, ganska mycket av Jonathan och johannes. Alla har ett eget rum, på 3 olika våningar. Och jag lever väldigt normalt och härligt chill hos mami.
På helgerna där är jag med kompisar, sover över och har kompisar som sover hos mig. Det händer då och då att jag och mamma går på bio och äter för en kväll, och på somrarna åker vi till nåt landskap i sverige på semester. Det är iaf där allting händer.


Och sen var det pappa då, som bor i Upplandsväsby. En ganska så lång bit ifrån Hässelby, men thats life. Pappa, Shahla, Dennis & Nadja. Vi bor i en två vånings lägenhet och har flyttat runt asmånga gånger. Är inte här så ofta alls, det blir några gånger i veckan och typ varannan helg. På helgerna där går jag och Shahla till Centrum och kollar i alla affärer som finns, alltid utan pengar haha. Pappa är med i ett band som heter Denied, där han spelar trummor och är ibland och repar. Dennis och Nadja springer antingen runt och skriker,skrattar,retas, eller jag vet inte vad, eller så kollar dom på TV eller är ute med kompisar. Jag däremot brukar sitta här vid datorn eller plugga.

Jag har inte förklarat skillnaden mellan mamma & pappas boende. Men hos mamma är jag är skol/ ute tjej som bråkar om vardagliga saker mamma. Hos pappa är jag typ Ghettobarn, springer till kiosken och köper godis, leker i parken osv. Hände dock bara när jag bodde i Tensta och var mindre på somrarna. Men det kanske kommer igen. Who knows ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0